میز و صندلی استیل بخرم یا چوبی؟

میز و صندلی استیل بخرم یا چوبی؟

میز چوبی یا استیل؟ کدام یک بهتر است؟

در طراحی داخلی برای ساخت میز و صندلی از متریال گوناگونی استفاده می شود که سبب شده در طراحی ظاهری، قیمت و… با هم فرق داشته باشند. همه این تفاوت ها سبب می شود کار انتخاب برای شما سخت باشد.اما ما در اینجا قصد داریم تا با بررسی مزایا و معایب میز و صندلی استیل و چوبی تصمیم گیری را برای شما راحت تر کنیم.با استیل ساز ایران همراه باشید.

استیل ساز ایران- دکور مدرن

میز و صندلی را برای چه مکانی می خواهید؟

قبل از تهیه هر گونه میز و صندلی اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که آن را برای چه کاری می خواهید.به عنوان جلو مبلی یا میز کار و مطالعه و یا صندلی اپن و غذا خوری؟

جلو مبلی

اگر قصد تهیه میز به عنوان جلو مبلی را دارید در وهله اول باید به سبک چیدمان و نوع مبلتان نگاه کنید. برای سبک مدرن و مبل هایی با پایه فلزی بهتر است از جلو مبلی استیل استفاده کنید.معمولا این نوع از جلو مبلی ها تمام استیل نبوده و با متریال هایی مانند چوب،شیشه و یا سنگ ترکیب می شوند.

اینجا در مورد دکوراسیون استیل می توانید بیشتر بخوانید.

میز کار و اداری و یا مطالعه

برای انتخاب میز کار و مبلمان اداری  نیز باید به فاکتورهای متعددی توجه کرد. در نگاه اول باید زمینه کاری ما مشخص شود. اندازه فضای در دسترس و سبک چیدمانی که برای آن در نظر گرفته ایم را در نظر بگیریم.

معمولا از میز و صندلی ادارات بیشتر از منزل شخصی استفاده می شود پس باید متریالی انتخاب شود که دوام و ماندگاری بالاتری داشته باشد.

برای ادارات بهتر است که از میز و صندلی استیل استفاده کنیم اما همانطور که گفته شد. این مسئله قطعیت ندارد و ارتباط زیادی به نوع دکوراسیون محیط ما خواهد.

استیل ساز ایران- میز و صندلی
صندلی اپن و میز غذاخوری

در این بخش صندلی اپن و میز غذاخوری را با یک عنوان بررسی خواهیم کرد و اکثر مطالبی که به عنوان بررسی صندلی اپن ذکر خواهیم کرد مشمول میز و صندلی استیل و یا چوبی غذاخوری هم خواهد بود.

 داشتن صندلی اپن باعث ایجاد طراحی دلنشین و چینش مناسب آشپزخانه می‌شود. همچنین امروزه به دلیل کاهش متراژ خانه‌ها ، اپن آشپزخانه به عنوان میز ناهارخوری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین استفاده از صندلی اپن باعث ذخیره و صرفه جویی در فضای آشپزخانه هم می‌شود.

وجود صندلی‌های شیک و متناسب در جلوی اپن آشپزخانه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در آراستگی منزل شما ایفا کند.

امروز صندلی اپن ها یا میز غذا خوری به طور معمول در دو نوع پایه چوبی و پایه فلزی در بازار دیده می شوند.

صندلی چوبی و یا به طور کلی دکورهای چوبی هیچ گاه از مد نمی‌افتند. استفاده از صندلی چوبی برای اپن می‌تواند گرمای دلچسبی را به دکور خانه شما بیفزاید.

صندلی‌های چوبی از محبوب‌ترین انواع صندلی اپن هستند.این صندلی‌ها به همراه نشیمن پارچه‌ای و راحت می‌تواند نظر هرکسی را به خود جلب کند.

اگر مبلمان خانه‌تان چوبی می‌باشد و دکوراسیون به نسبت کلاسیکی دارید انتخاب صندلی اپن چوبی بهترین گزینه است.

صندلی‌های چوبی اغلب قابلیت تنظیم ارتفاع را ندارند پس قبل از خرید به دقت ارتفاع اپن خود را اندازه بگیرید تا صندلی با قد مناسب را انتخاب کنید.

از دیگر مزیت‌های صندلی‌های چوبی این است که این صندلی‌ها تقریبا با هر رنگ کابینتی جور در می‌آیند و خیال شما را از این بابت راحت می‌کند.

همچنین می‌توانید با انتخاب رویه‌های این صندلی‌ها نزدیک به رنگ دیگر وسایل خانه از جمله مبل‌هایتان ، میان وسایل خانه‌تان هماهنگی ایجاد کنید.

صندلی اپن چوبی

صندلی اپن استیل

صندلی‌های اپن استیل بیشتر با دکورهای اسپرت جور در می‌آیند. این روزها کابینت‌هایی با رنگ سفید بسیار محبوب هستند. انتخاب صندلی‌های اپن استیل در کنار کابینت‌هایی با رنگ روشن می‌تواند فضایی بسیار مدرن و مینیمال به منزل شما بدهد.

همچنین اگر از مبلمان فلزی و یا سلطنتی استفاده می‌کنید وجود صندلی‌های اپن استیل با نشیمن پارچه‌ای می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد.

صندلی‌های استیل قالبا امکان تنظیم ارتفاع متناسب با ارتفاع اپن شما را دارند که از مزیت‌های این مدل صندلی‌ها می‌باشد.

همچنین صندلی‌های استیل از دوام بیشتری نسبت به صندلی‌های چوبی برخوردار هستند. به طور کلی اگر می‌خواهید خانه‌ای با دکور خاص و مدرن داشته باشید صندلی استیل می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

صندلی اپن استیل

معایب و مزایای کلی میز و صندلی استیل

در حالت کلی انتخاب میز و صندلی استیل و یا چوبی بسته به سلیقه شما دارد . قیمت میز و صندلی استیل نسبت به چوبی را نمی توان بالاتر یا پایین تر دانست. چرا که تعیین قیمت هر کدام به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله مهمترین فاکتور در تعیین قیمت میز و صندلی استیل نوع ورق استیل استفاده شده در آن است.متریال مکمل استفاده شده در این نوع میز و صندلی در قیمت نهایی آن بسیار موثر است. به طور مثال انتخاب رویه سنگ بجای شیشه قیمت تمام شده را بسیار افزایش می دهد.

از جمله مزایای استیل نسبت به چوب مقامت بالاتر آن است اما در صورت آسیب دیدن تعمیر چوب از فلز راحت تر است.

 

شما می توانید ایده های مد نظر خود را به گروه حرفه ای استیل ساز ایران بسپارید.با کلیک بر روی عکس های زیر نمونه کارهای ما را مشاهده کنید.