با دکوراسیون استیل خانه تان را لاکچری کنید

با دکوراسیون استیل خانه تان را لاکچری کنید

از دکوراسیون استیل کجا استفاده کنیم؟

 

استیل، متریال نوظهوری که در دنیای طراحی داخلی حسابی سرو صدا به پا کرده است،

چند سال پیش، استفاده از اشیاء ساخته شده از استیل به عنوان بخشی از دکوراسیون هر فضایی عجیب بنظر می رسید. آنچه قبلاً برای تزئین خانه ها، اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و سایر فضاها مورد استفاده قرار می گرفت،اغلب با موادی مثل سرامیک، چینی، چوب، کریستال، شیشه و سایر مواد بود.

اما امروزه دکوراسیون استیل را می توانیم در هر جایی ببینیم به خصوص اگر در جایی باشیم که دکوراسیون مدرن بیشتر به کار رفته باشد. از دلایل مورد توجه قرار گرفتن استیل در دکوراسیون، انعطاف پذیری،براق بودن و ضدزنگ بودن آن است.

از استیل برای موارد مختلفی می توان استفاده کرد اما چند مورد از موارد پراستفاده استیل در دکوراسیون را باهم بررسی می کنیم.

  • نرده و ریل
  • پیکره پارتیشن شیشه ای
  • طراحی و تولید پلکان شناور
  • شلف، کتابخوانه دیواری و قفسه های مختلف
  • شیرآلات و سینک
  • مبملان استیل
  • میز و صندلی
  • دیوارپوش ها و ….
  • انواع دکور و اکسسوری
بهترین دکوراسیون استیل

چرا با دکوراسیون استیل خانه ما لاکچری به نظر می رسد؟

استفاده از فلزی براق با ظاهری خیره کننده درخشش و شکوه را به خانه ما هدیه می دهد.

استفاده به جا از این نوع طراحی و تلفیق مناسب آن با سایر مواد نظیر چوب می تواند علاوه بر ظاهری زیبا و لوکس،ماندگاری و بهداشت محیط زندگی ما را بالا ببرد.

ترکیب هنرمندانه رنگ ها مختلف استیل با توجه به زمینه رنگی دکوراسیون داخلی خانه نتیجه ای جز خانه ای شیک و زیبا برای ما نخواهد داشت.

 

بهترین رنگ ها برای دکوراسیون استیل کدامند؟

با توجه به تنوع بالا در طرح و رنگ ورق های استیل شما می توانید هر رنگی را که بخواهید انتخاب کنید. اما از بین تمامی آن ها رنگ های نقره ای ، طلایی و مسی جز محبوب ترین رنگ ها هستند و به راحتی با باقی وسیله های منزل هماهنگ می شوند.

در اینجا چند تا از موارد پر استفاده از استیل در دکوراسیون را که بالاتر به آن اشاره شد را مفصل تر بررسی می کنیم.

 

میز و صندلی استیل

در نگاه اول شاید تصور کنید به علت فلزی بودن این نوع میز و صندلی ها، فقط مناسب فضای بیرون از منزل می باشند اما در حقیقت اینگونه نیست.

معمولا این مبلمان، به خصوص میز و صندلی فلزی، در دکوراسیون های به سبک صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند،اما در طراحی های جدید با چاشنی اندکی خلاقیت میز و صندلی های لوکس و زیبایی طراحی شده است.البته معمولا آلیاژ استیل با ترکیب سایر مواد نظیر چوب، فوم و پارچه به کار می رود. از میز و صندلی استیل در طراحی محل های مختلف داخل خانه مثل موارد زیر استفاده می شود:

  • نشیمن
  • پذیرایی
  • اتاق کار
  • ناهارخوری

طراحی هر کدام با توجه به مکان آن متفاوت است.

استیل ساز ایران- میز و صندلی
میز و صندلی استیل

شلف،کتابخانه و پارتیشن استیل

امکان استفاده از پارتیشن استیل منزل و اداری مزیت بزرگی برای دفاتر اداری است. برخلاف خانه ها که معمولاً دکوراسیون کلی و پلان ثابتی دارند و تفاوت های ایجاد شده تنها در چیدمان داخلی آنها ایجاد می شود، اداره ها بستگی به فضای لازم برای کار و نوع شغلی که دارند، نیاز به فضاهای مختلفی هستند. دفتر کاری را تصور نمایید که تا کنون یک بانک بوده د ر حال حاضر قصد تغییر کاربری به یک اداره دیگر را دارد. آیا چیدمان اتاق ها و دسترسی ها در این دو کاربری یکسان است؟ پارتیشن اداری در این مواقع به کار آمده و محیطی کاملاً بهینه و عالی را از نظر تعداد و اندازه فضاها ایجاد می نماید. انواع و مزیت های بسیار زیادی برای آن پارتیشن ها وجود دارد.

پارتیشن استیل علاوه بر خواص کلی همه پارتیشن ها فضای کاری و یا حتی منزل را لوکس تر می کندو صد البته از دوام بسیار بالایی برخوردار است.

اگر شما هم قصد دارید با کم ترین هزینه بیشترین تغییر را در دکوراسیون محیط اطراف خود ایجاد کنید حتما از شلف استیل استفاده کنید. فرقی نمی کند محیط مد نظرتان در خانه و یا محیط کار باشد و … شما میتوانید به راحتی با استفاده از این قفسه ها ظاهری امروزی تر به آن ببخشید. البته همه چیز به ظواهر برنمیگردد و کاربرد ان را هم نمی توان نادیده گرفت. شلف استیل به عنوان کتابخانه، ویترین و … نیز کاربرد دارد. کافی است کمی ذوق و سلیقه به خرج دهید و تا با استفاده از ان دکوراسیون شیک و خاص برای خود به ارمغان آورید.

استیل ساز ایران- دکور مدرن

اکسسوری و دکوری استیل

دکوری و اکسسوری های استیل از جمله وسائل ساخته شده با فلز استیل است که طرفداران بسیار زیادی دارد.

براق بودن و درخشش بی حد و اندازه آن ، ضد زنگ بودن ، تغییر رنگ ندادن،نشکستن بودن استیل از جمله دلایلی محبوبیت این فلز می باشد.

علاوه بر خواصی که ذکر شده به علت ضدحساسیت بودن استیل در ساخت زیورآلات نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید با هزینه ای نسیتا پایین با خرید باکس،دکوری و یا گلدان استیل ظاهر خانه خود را جذاب و لاکچری کنید.

استیل ساز ایران- گلدان

مزایای استفاده از استیل در دکوراسیون داخلی و مدرن

 

بادوام و بهداشتی

استیل دارای پوشش طبیعی است که از زنگ زدگی جلوگیری می کند. بنابراین ماده ای است که خورنده نیست. همچنین بسته به اجزای تشکیل دهنده این آلیاژ، تمیز کردن آن بسیار راحت تر خواهد بود و  مواد شوینده شیمیایی به آن آسیب چندانی وارد نمیکنند.  از آنجایی که تمیز کردن آن بسیار آسان است و باکتری ها را جذب نمی کند، کارشناسان استیل را را یک ماده بسیار بهداشتی می دانند.

پایدار

استفاده از قطعات فولادی  در طراحی داخلی به این معنی است که شما نسبت به محیط زیست مسئولیت پذیر هستید. این به این دلیل است که فولاد یک ماده تقریباً 100 درصد قابل بازیافت است. بسیاری از فولادی که استفاده می کنید قابل استفاده مجدد است.

مقاوم

فولاد ضد زنگ طبیعتا از استحکام فوق العاده بالایی برخوردار است. علاوه بر این، همچنین یک ماده بسیار انعطاف پذیر است. برای طراحان داخلی، این دو ویژگی به این معنی است که فضاهای آنها می‌تواند بازتر و عاری از ستون‌های ساختاری بیش از حد باشد.

قطعات فولادی ضد زنگ ساختاری همچنین می توانند بارهای بالا را تحمل کنند و مسافت های طولانی را بدون ترک خوردگی طی کنند. همچنین، آنها می توانند تنش های کششی را بهتر از سایر مواد قاب تحمل کنند. این همچنین یک مزیت اضافی برای مواردی مانند نرده‌ها و نیمکت‌هایی است که در مکان‌های مختلف در معرض بارهای زنده متفاوت هستند.

سبک بی نظیر

لوازم خانگی از جنس استیل ظاهری بسیار تمیز و کلاسیک ارائه می دهند. آنها ظاهر شیک و مدرنی داشته و  درخشش استیل ظرافت محیط شما را کامل می کند، به خصوص زمانی که با مواد دیگر ترکیب شود. به علاوه، فولاد ضد زنگ با چوب طبیعی و میزهای مرمر سفید مدرن ترکیب می شود.

شما می توانید کابینت های فولادی ضد زنگ را به راحتی با طراحی آشپزخانه خود ترکیب کنید. اقلامی مانند میکسر، فریزر، قفسه های مواد غذایی، قابلمه ها و تابه های ساخته شده از فولاد ضد زنگ با سطح صیقلی آینه ای به راحتی پیدا می شوند.

 

معایب استیل

احتمالاً تنها عیب قابل توجه استیل وزن بالای آن است. به نظر می رسد که این نیز چیزی است که می توان با آن کنار آمد . شکل‌پذیری استیل به آن اجازه می‌دهد حتی در زمان سرد نیز شکل خود را تغییر دهد. این امر امکان تولید مبلمان سبک و مستحکم را فراهم می کند.

و شاید یکی دیگر از معایب استیل نشان دادن لکه بر روی آن است که بسادگی با یک دستمال تمیز برطرف می شود.

استیل ساز ایران- دکور مدرن

و اما کلام آخر…

ترفندهای چیدمان و دکوراسیون استیل منزل

برای داشتن دکوراسیون خانه با استیل شما راه های مختلفی پیش رو دارید که با توجه به میل خود می توانید انتخاب کنید. اما مسئله ای که وجود دارد این است که هوشمندانه ترین و زیباترین راه کدام است که نتیجه رضایت بخشی را ایجاد نماید؟
نیاز نیست شما کل خانه را با لوازم استیل پر کنید. تنها باید محتاط تر انتخاب کنید. به این منظور توصیه هایی که در ادامه ذکر می کنیم را به خاطر داشته باشید.

توصیه هایی برای استفاده از دکوراسیون استیل

از اشیا دکوراتیو استیل برای نما دادن به خانه و زیباتر کردن آن استفاده کنید.
از دو متریال استفاده کنید. علاوه بر استیل یک متریال دیگر مانند: چوب انتخاب کنید تا با یکدیگر تلفیق کنید و فضا را از یکدستی و یکپارچگی خارج کنید.

از استندهای استیل برای قرار دادن گلدان ها، ظروف تزئینی، تابلو و … کمک بگیرید. این استندها در فضاهای بزرگ بهتر است از دیوار فاصله داشته باشند. برخلاف فضاهای کوچک که توصیه می شود به دیوار بچسبانید و تکیه دهید تا فضای بین آن ها از بین برود.
از طرح های خاص استفاده کنید. درست است که استیل زیبایی را با خود به همراه دارد و طرح های ساده آن نیز بسیار چشم نواز است. اما برای بهره مندی از زیبایی بیشتر می توانید از طرح های ویژه و با خطوط نامنظم و … استفاده کنید.

از طرح های خاص استفاده کنید. درست است که استیل زیبایی را با خود به همراه دارد و طرح های ساده آن نیز بسیار چشم نواز است. اما برای بهره مندی از زیبایی بیشتر می توانید از طرح های ویژه و با خطوط نامنظم و … استفاده کنید.